Navnenyt

Mød borgerrådgiveren i Lolland Kommune

Borgerrådgiver Steen Madsen foran Rådhuset 1 i Maribo. Foto: Lolland Kommune

Borgerrådgiveren er et gratis tilbud for alle borgere i Lolland Kommune. Borgerrådgiveren kan hjælpe dig, hvis du for eksempel er i tvivl om, hvor i kommunen du skal henvende dig, har brug for hjælp til at forstå en afgørelse, eller ønsker vejledning om klagemuligheder.

Din borgerrådgiver i Lolland Kommune hedder Steen Madsen. Han er ansat af Byrådet, og har en neutral funktion, der er uafhængig af kommunens øvrige organisation. Det betyder, at han kan hjælpe med at skabe dialog og forståelse på tværs og samtidig vejlede kommunens mange afdelinger, hvor der er behov. 

Hos borgerrådgiveren kan du blandt andet få hjælp til at:

  • Finde ud af, hvor i kommunen du skal henvende dig.
  • Forstå en afgørelse fra kommunen.
  • Få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage.
  • Få hjælp til at få genskabt dialogen med kommunens medarbejdere, hvis der er opstået konflikt i en sag, eller sagsbehandlingen har varet urimeligt længe.

Borgerrådgiveren kan også fungere som mægler mellem dig og kommunen, eller hjælpe dig med at forberede dig til en samtale med kommunen. Efterfølgende kan han hjælpe dig med at samle op på, hvad der kom ud af samtalen.

Borgerrådgiveren kan ikke behandle henvendelser om:

  • Det faglige indhold i kommunale afgørelser.
  • De politiske beslutninger, f.eks. om serviceniveau m.m.
  • Ansættelsesforhold i kommunen.
  • Forhold, som andre klageinstanser tager sig af.

Kommentarer